Beaujolais Village 'Marylou' Guy Breton 2023
Guy Breton

Beaujolais Village 'Marylou' Guy Breton 2023

The Beaujolais Village 'Marylou' by the winemaker Guy Breton is a wine made with only Gamay grapes that takes its name from his daughter. It is vinified by means of indigenous yeasts and aged for a few months in used wooden barrels. A lively and vibrant red that expresses joy, with fresh fruity notes of strawberry and cherry.

23,50 

Features

Denomination

Beaujolais-Villages AOC

Vines

Gamay 100%

Tipologia

Region

Alcohol content

12.5 %

Format

75 cl Bottle

Vinification

Alcoholic fermentation with indigenous yeasts

Aging

A few months in wooden barrels

Filosofia produttiva

Indigenous yeasts, Natural

Additional Notes

Contains sulfites

BEAUJOLAIS VILLAGE 'MARYLOU' GUY BRETON 2023 DESCRIPTION

Il Beaujolais Village ‘Marylou’ è un Gamay succoso e vivo realizzato dal vigneron borgognone Guy Breton. Questo produttore è stato uno dei primi a trascinare il movimento enoico del Beaujolais con la produzione di vini articolati e profondi, lontani dallo stile semplice di quei vini novelli (Beaujolais Nouveau) con cui troppo a lungo l’areale è stato univocamente identificato. Ispirato da Marcel Lapierre, storico produttore artigianale del Beaujolais, Guy Breton ha fin da subito rifiutato l’impiego di prodotti chimici di sintesi e l’uso di lieviti selezionati. Quest’etichetta costituisce una dedica alla figlia maggiore di Guy.

Guy Breton Beaujolais ‘Marylou’ Village deriva da sole uve Gamay provenienti da vigne di 45 anni di età impiantate su terreni granitici ricchi di scheletro. In campo si seguono i principi dell’agricoltura biologica, mentre in cantina la fermentazione alcolica è condotta esclusivamente dai lieviti indigeni ed è accompagnata da macerazione carbonica, come da tradizione della zona. Il successivo periodo di invecchiamento ha luogo per qualche mese in piccole botti di rovere borgognone di più passaggi. L’imbottigliamento finale avviene senza alcuna filtrazione.

Nel calice, il ‘Marylou’ Beaujolais Village di Guy Breton svela un bel colore rosso rubino brillante. L’olfatto è invitante con note fruttate di fragolina e ciliegia associate a spunti minerali. Morbido, dinamico e vibrante al palato, di vivace freschezza e fine trama tannica. Un Beaujolais dal corpo leggero e dalla straordinaria scorrevolezza, non privo però di una sua profondità espressiva. Il consiglio è di gustare il ‘Marylou’ a una temperatura leggermente più fresca rispetto alla norma, magari in abbinamento a deliziose portate a base di carni bianche.

Colour

Bright ruby red

Scent

Fresh fruity hints of strawberry and ciliagia with mineral notes

Taste

Soft, fresh, vibrant and vibrant

Temperature
16°-18°C
When to open
To enjoy an artisanal wine at its best, we recommend you to let it 'breathe' at least 15-30 minutes before serving
When to drink
Wine good to drink now, but that can have a beautiful evolution after resting for a while in your cellar
Glass
Medium open goblet
Perfect for young and medium bodied red wines which don't require excessive oxygenation to open. The opening, slightly tighter than the body of the glass, favors the concentration of aromas towards the nose, enhancing the perception of aromas and limiting the dispersion

Guy Breton

Foundation Year1986
Vineyard hectares4
Address252 Rue Pasteur, 69910 Villié-Morgon, France

Perfect to drink with

alt text

Risotto with Vegetables

alt text

Pasta Bolognese

alt text

Roasted and Grilled Meat

alt text

Game

alt text

Aged Cheese