Beaujolais Villages Maison En Belles Lies 2020
Maison En Belles Lies

Beaujolais Villages Maison En Belles Lies 2020

Beaujolais Villages from the Maison En Belles Lies winery is a pure Gamay of excellent taste and balance, perfect with red meats and mushrooms. It is made from manually harvested and selected grapes and is aged for 18 months in oak barrels. The ruby red colour with brilliant reflections illuminates the glass and introduces aromas of red fruits and liquorice, the palate enjoys a full, fruity, soft taste with fine tannins and a long finish

Not available

26,90 

Features

Denomination

Beaujolais-Villages AOC

Vines

Gamay 100%

Tipologia

Region

Alcohol content

13 %

Format

75 cl Bottle

Vinification

Spontaneous alcoholic fermentation with only indigenous yeasts

Aging

18 months in barrique

Filosofia produttiva

Biodynamic, Indigenous yeasts, Natural

Additional Notes

Contains sulfites
Collection bottle, no discounts

BEAUJOLAIS VILLAGES MAISON EN BELLES LIES 2020 DESCRIPTION

Il Beaujolais Villages di Maison En Belles Lies è un vino originario della Borgogna. Il villaggio di Sant-Aubin ospita i possedimenti terrieri di Pierre Fenals che nel 2002 ha deciso di investire nella produzione vitivinicola, da sempre la sua passione più grande. Scelse fin da subito di operare nel rispetto delle naturali fasi di sviluppo e crescita delle piante, per poi approdare in seguito a al regime biodinamico.

Le uve Gamay in purezza del Beaujolais Villages di Maison En Belles Lies crescono su terreni prevalentemente composti da calcare, argilla e ciottoli, mentre il clima è continentale con estati calde e inverni freddi, ma non soggetti a gelate. L’intervento umano in vigna è ridotto al minimo indispensabile, preferendo l’uso di decotti e tisane a quello di sostanze chimiche e pesticidi. Ultimata la vendemmia, in cantina si svolge la fermentazione alcolica con lieviti indigeni e affina 18 mesi in barrique.

Il colore del Beaujolais Villages di Maison En Belles Lies è un rosso rubino con riflessi brillanti e intensi. Al naso sprigiona profumi di frutti rossi uniti all’aroma penetrante della liquirizia, mentre in bocca la struttura è equilibrata, fruttata e con tannini eleganti ben integrati nella struttura e una persistenza finale piacevole che invoglia calice dopo calice. In abbinamento è consigliato tagli di carne rossa della tradizione francese cucinati alla griglia e in umido, primi piatti con sughi importanti, ma anche piatti a base di verdure di stagione. Ottimo prodotto da consumare in occasione di grigliate estive con gli amici di sempre per gustare nel calice sapori genuini e autentici.

Colour

Ruby red with brilliant reflections

Scent

Lively, rich, notes of red fruits alternate with hints of liquorice

Taste

Balanced, fresh, fruity, with elegant tannins and a long finish

Temperature
16°-18°C
When to drink
Wine good to drink now, but that can have a beautiful evolution after resting for a while in your cellar
Glass
Medium open goblet
Perfect for young and medium bodied red wines which don't require excessive oxygenation to open. The opening, slightly tighter than the body of the glass, favors the concentration of aromas towards the nose, enhancing the perception of aromas and limiting the dispersion
Longevity
You can easily cellar it for 2-3 years

Maison En Belles Lies

Foundation Year2009
Address 38 Rue des Lavières, 21190 Saint-Aubin, France

Perfect to drink with

alt text

Roasted and Grilled Meat

alt text

Pasta Bolognese

alt text

Risotto with Mushroom

alt text

Risotto with Meat

alt text

Red Meat Stew