Chablis Domaine Colette Gros 2022
Domaine Colette Gros

Chablis Domaine Colette Gros 2022

The Chablis of Domaine Colette Gros is a white wine with a unique expression of its grapes and its territory. In fact, produced in one of the two exemplary areas for Chardonnays, thanks to the minimally invasive steel treatment, this label releases great intense aromas of white and citrus flowers while the palate is harmonious, fresh and vegetal. It goes excellently with fish dishes.

35,20 

Features

Denomination

Chablis AOC

Vines

Chardonnay 100%

Tipologia

Region

Alcohol content

12.5 %

Format

75 cl Bottle

Vinification

In stainless steel tanks at controlled temperature

Aging

In stainless steel tanks for 6 months on the lees

Filosofia produttiva

Natural

Additional Notes

Contains sulfites

CHABLIS DOMAINE COLETTE GROS 2022 DESCRIPTION

Lo Chablis Domaine Colette Gros è uno Chardonnay sottile e minerale, di grande corrispondenza territoriale. L’areale di Chablis, nell’estremo nord-ovest della Borgogna, rappresenta una delle aree viticole europee più “nordiche”. Accanto al fattore climatico, che determina la freschezza tagliente dei vini qui prodotti, si pone l’elemento pedologico, il cosiddetto “kimmeridge”, una tipologia di suolo antichissimo formato da calcare e fossili marini. Questa realtà produttiva borgognona produce in un’ottica di sostenibilità ambientale che si rifà ai principi dell’agricoltura biologica. Il ricorso ai trattamenti fitosanitari avviene unicamente quando il rischio di danni alla produzione o alle piante risulta veramente consistente.

Domaine Colette Gros Chablis è prodotto da Chardonnay in purezza proveniente da suoli di kimmeridge, ricchi di calcare e fossili marini. A seguito della vendemmia ha luogo la fermentazione alcolica in vasche d’acciaio a temperatura controllata, allo scopo di preservare la freschezza e i profumi del vino. La maturazione si realizza sempre in vasche d’acciaio per un periodo di 6 mesi trascorsi sulle fecce fini.

Lo Chablis di Domaine Colette Gros possiede una colorazione giallo paglierino intenso. Al naso evoca percezioni di frutta a polpa bianca, agrumi e fiori bianchi, mente in bocca si distingue per la notevole freschezza e mineralità. L’epilogo è semplice e armonioso, dai delicati richiami vegetali. Una bottiglia leggiadra e tipica che si configura come un approccio ideale al vasto mondo dello Chablis, uno dei vini bianchi più famosi e amati dagli appassionati enoici in virtù della sua eleganza e affilatezza.

Colour

Intense straw yellow

Scent

Notes of white pulp peach, citrus and white flowers

Taste

Fresh and mineral vegetable hints, with a simple and harmonious finish

Temperature
12°-14°C
When to open
To enjoy an artisanal wine at its best, we recommend you to let it 'breathe' at least 15-30 minutes before serving
When to drink
Perfect to drink right away
Glass
Medium open goblet
Perfect for young and medium bodied white wines which don't require excessive oxygenation to open. The opening, slightly tighter than the body of the glass, favors the concentration of aromas towards the nose, enhancing the perception of aromas and limiting the dispersion
Longevity
You can easily cellar it up to 5 years

Domaine Colette Gros

Vineyard hectares18
WinemakerAlain Gautheron
AddressChablis, France

Perfect to drink with

alt text

Fish Tartare - Carpaccio

alt text

Smoked Fish

alt text

Pasta with Fish no Tomato

alt text

Risotto with Seafood

alt text

Fried Fish